“איך לא חשבתי על זה קודם?” הקופירייטינג שואל את עצמו כל הזמן, כל פעם מחדש.
בקופירייטינג מוצלח לרוב הרעיון כל כך פשוט, שנדמה שכל הזמן הזה הוא היה לנו בראש ומישהו אחר בא ולקח אותו משם. למזלכם יש לנו חדשות טובות והן – שיצירת ופיתוח רעיונות ניתן לשכלל ולטפח כל הזמן.

קחו דוגמא –
מכירים את הציורים שיש להם משמעות כפולה? ככל שאתם מסתכלים לעומק ומספיק זמן, הפנים הופכות לכד, הברווז לארנבת והזקנה לנסיכה, כלומר מאחורי החשיבה היצירתית עומדת תובנה שמארגנת את הנתונים באופן דומה לארגון המידע הוויזואלי של צורות היסוד. ברגע שאנחנו משתחררים ומניחים לעצמנו להסתכל על דברים בצורה חדשה, אנחנו שוברים את המערך הקיים, יוצרים שינוי בתפיסת השלם ומגיעים לתובנות ותגליות חדשות.
עבודת קופירייטינג וכתיבה שיווקית דורשת ידע. הוא הכרחי על מנת לצבור בקיאות וכמובן שכל תהליך אינטלקטואלי מבוסס על ידע. מצד שני “יותר מדי” ידע עלול להזיק, משום שהוא גורם לנו לדגול בגישות “הנכונות” במקום להיות פתוחים לרעיונות חדשים.
תחשבו אסוציאטיבי, תנו למחשבות שלכם להתגלגל ותראו איך שרשרת של אסוציאציות עשויה להביא לרעיון לא צפוי.
אל תמהרו לפסול את מה שנראה ממבט ראשון לא רלוונטי. כאשר אנו חושבים באופן יצירתי, אנחנו מבצעים בחירה סלקטיבית, בוררים מידע ועושים שימוש באנלוגיות ובדימויים.
לפעמים, על מה שהמתחרים שלכם יתייגו כ – “לא רלוונטי”, תוכלו לבנות קמפיין שלם.
הראש מתפוצץ ואין רעיון? אתם בדרך הנכונה.? כל תהליך של יצירתיות מורכב ממספר שלבים. אם אתם שוברים את הראש, מוצפים באינפורמציה אבל שום דבר לא יוצא, פשוט תשחררו. שנו על זה לילה ואפשרו לאינפורמציה שלכם להתארגן בצורה חדשה שתביא לפתרון יצירתי.

אל תפחדו – קופירייטינג יצירתי הוא בעל תעוזה.
התהליך היצירתי הוא אמנם אישי ואינדיבידואלי ובסופו של דבר קופירייטינג טוב נוצר בראש של אדם אחד. אך יחד עם זאת לסביבה יש חשיבות בסיפוק תמריצים. מחקרים מוכיחים כי אווירה סביבתית חיובית, תומכת ומפרגנת, היא בסיס מעולה המאפשרת לרעיונות להתפתח ולגדול בתהליך המחשבה של היחיד. הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים ובעיקר יצירתיים.
בהצלחה!